Privacyverklaring MisInDeBuurt

​Privacy verklaring MisInDeBuurt

​Stichting Acutis hecht veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens. In deze privacyverklaring wordt beschreven welke persoonsgegevens we verzamelen, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we deze gegevens gebruiken en beschermen.

Verwerkingsverantwoordelijke

Stichting Acutis is de verwerkingsverantwoordelijke van de persoonsgegevens die worden verzameld via de website www.misindebuurt.nl. Onze contactgegevens zijn: Stichting Acutis, Molentocht 19, 2353VN Leiderdorp, Nederland. U kunt ook contact met ons opnemen via e-mail: info@misindebuurt.nl.

Wettelijke grondslag

Doeleinden

Wij verzamelen persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

Om de locatie van de gebruiker op te slaan voor gebruik, indien deze hiervoor expliciet toestemming voor geeft.

Om de naam en het mailadres van gebruikers te verzamelen die een donatie doen aan Stichting Acutis.

Om contact op te nemen met gebruikers die zich hebben aangemeld voor onze nieuwsbrief.

Om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Gegevensdeling

Wij delen de persoonsgegevens die we verzamelen niet met derden.

Doorgifte naar landen buiten de EU

Wij geven persoonsgegevens niet door aan landen buiten de EU.

Bewaartermijn

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor we deze gegevens verzamelen.

Rechten van betrokkenen

Betrokkenen hebben het recht om hun persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te laten verwijderen. Daarnaast hebben betrokkenen het recht om hun toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens in te trekken. Dit kan worden gedaan door contact op te nemen via info@misindebuurt.nl.

Klachten

Als u een klacht heeft over de verwerking van persoonsgegevens, kunt u contact opnemen via info@misindebuurt.nl. Als we uw klacht niet naar tevredenheid kunnen oplossen, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Verplichting om gegevens te verstrekken

De verstrekking van persoonsgegevens is nodig om gebruik te kunnen maken van de specifieke functionaliteiten op onze website, zoals het delen van live locatie of het doen van een donatie. Het is daarom verplicht om de benodigde persoonsgegevens op te geven als men gebruik wil maken van deze functionaliteiten.

Geautomatiseerde besluitvorming

We maken geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming op basis van de verzamelde persoonsgegevens.

Ontvangen van gegevens van andere organisaties

Wij ontvangen geen persoonsgegevens van andere organisaties. Alle persoonsgegevens die we verzamelen worden rechtstreeks door de gebruiker verstrekt.